
Une soif qui ne se calme jamais. Des mots gentils qui vous laissent vide. De l'intérêt. Les Anomalies Drain se nourrissent du désir, de la décadence et de la perte graduelle.
Comme le scorpion sur la grenouille, ces Anomalies prennent parce que c'est ainsi qu'elles vivent. C'est ce qu'elles font. Les Drains prospèrent partout où l'attente négocie avec la réalité : lorsque l'argent saute des portefeuilles, que la loyauté se réduit au dégoût, ou qu'un public ricane de douleur, un Drain est là pour collecter sa part.
Les Agents liés aux Drains sont aptes à remonter le moral de l'équipe et à combler les lacunes où qu'ils soient nécessaires, tant qu'ils ont quelqu'un pour modéliser leur travail.
Gardez à l'esprit que leurs pouvoirs peuvent être difficiles à résister. Si vous vous trouvez de moins en moins énergique ou intéressant pendant que votre coéquipier Drain reçoit des éloges croissants dans votre domaine, remerciez-le d'avoir mis vos compétences à profit !
On a success, the person you are speaking to becomes very interested in more of the last thing they enjoyed (attention, affection, ice cream, rest, etc.) as identified by you and the player of the character. This does not create an addiction or a compulsion, but makes that thing, if it’s available, into leverage or distraction far beyond its worth.
For each additional 3, you may spread their desire to one other nearby target to similar effect.
On a failure, the target develops a loathing for the last thing they enjoyed. Your suggestion of more is insulting to them, and even thinking about that thing is revolting to them from now on.
On a success, this effect lasts for up to one hour.
For each additional 3, choose one:
- The target keeps a flawed version of what’s borrowed.
- The effect lasts an additional hour.
- You may share what’s borrowed with one other target.
On a failure,
On a success, select a nearby living person or Anomaly other than what hurt you. They are hurt instead, and you are unhurt.
For each additional 3, you may choose an additional target who receives that same hurt.
On a failure, your pain cycles back on itself, and you are dealt that hurt triply. If there would be Harm remaining after your death, it finds additional nearby targets until it is all dealt.